Včera jsme se zúčastnili zahájení sezóny oficiálním importérem značek Vespa, Piaggio, Moto Guzzi, Gilera či Aprilia. Na co se letos můžeme těšit?
Hned v úvodu mě fascinoval skútr Piaggio MP3, který stojí na třech kolech a má aktuálně objem 300ccm a 500ccm. Chystá se ovšem ještě silnější verze, která bude mít i zpátečku. Zajímavostí pro letošní rok je to, že i na Slovensku můžete na těchto tříkolových skútrech jezdit nově is řidičským průkazem skupiny B, čili s klasickým řidičákem na osobní auta. Je to kus techniky, který stojí někde mezi autem a skútrem. A tím, že stojí, to myslím opravdu. Při nízké rychlosti, cca pod 10 km/h za hodinu si umíte polohu v jaké skútr stojí zaaretovat, což zajistí, že při zastavení se skútr nepohne a nepadne. Při jízdě však padnout může, neboť je to stále blíže jednostopému vozidlu, než autu. Pokud díky změně legislativy vidím v tomto stroji velký potenciál, a jeho uplatnění bych určitě viděl v silových či záchranných složkách
Dalším zajímavým modelem je elektrický skútr Piaggio 1. Model Piaggio 1 přichází ve dvou kombinacích baterie a motoru. Standardní verze dosahuje maximální rychlosti 45 km/ha má dojezd až 55 km. Silnější model má větší baterii s dojezdem 85 a maximální rychlostí 60 km/h. Zajímavostí je také to, že baterii si umíte vyjmout, váží 10 nebo 15 kg, a umíte si ji tak nabít prakticky kdekoli.
Novinkou z dílny Aprilia je mimo jiné i skútr SR GT 125. Ten je nezastavitelnou silou v městském dojíždění a je připraven i na dobrodružství mimo město. Je agilní, sportovní a díky odpružení s dlouhým zdvihem a tvarovaným kolům zvládne takříkajíc cokoliv. Bezpečný, funkční s aktivními jízdními vlastnostmi, které zajišťují lepší kontrolu na silnici. Je to skútr, se kterým je jízda zábavná a dynamická, ať už jedete kamkoli. S motorem o výkonu 11 kW a točivým momentem 12 Nm, hmotností 144 kg je tak zajímavým kompromisem stvořeným pro každého.
Na pobočce MotoGroup v Bratislavě mě z dílny Moto Guzzi fascinoval model V85 TT ve speciální verzi Guardia d’Onore. Vyrobeno je jen 1946 kusů. Proč 1946? Protože to byl rok, ve kterém začalo trvalé spojení mezi značkou a Reggimento Corazzieri, slavnými čestnými strážemi italského prezidenta. Byl to také rok, ve kterém byla založena Italská republika. Na počest 75 let tohoto důležitého partnerství má každý Guardia d’Onore V85 TT jedinečné sériové číslo od 1 do 1946 vyryté na řídítkách. Samozřejmě, na pobočce se přečuhovaly i modely V7 v různých verzích.